banner
Hem > Hjälp > Bokning

Bokning

På den här sidan har vi sammanställt de vanligaste
frågorna som handlar om vår webbokning.

Vi håller på att göra om delar av kundbokningen och det innebär att vi just nu inte kan registrera in nya användare i den befintliga bokningen. Vi kommer att informera om detta på hemsidan inom kort. Anmäl dig gärna för att motta vårt nyhetsbrev på startsidan så får du även information via mail när vi är klara med bokningen.

 

Nedanstående information gäller för dig som före november 2015 har ett aktivt konto.


Fråga: Hur kan jag själv logga in och boka tider för mina fordon?

Svar:
Som befintlig avtalskund har Du nu möjlighet att själv kunna
boka tider via våran hemsida. Så här kommer du igång:

1 Börja med att registrera din e-post adress
HÄR

2 Meddela oss sedan att du vill börja använda tjänsten
genom att skicka ett meddelande, i meddelandet behöver
Du ange organisationsnummer på ditt företag för att Vi
skall kunna aktivera ditt konto.

OBS! Observera att Hotmail gärna lägger mail från våran hemsida i skräppostmappen så kontrollera att dom inte hamnar där om du förväntar dig t.ex en bokningsbekräftelse.


Skicka in uppgifterna på sidan
kontakta oss.

När detta är gjort så kommer vi att skicka ett mail som
innehåller en aktiveringslänk som Du måste klicka på
för att aktivera bokningsfunktionen.


Fråga: Hur lång tid tar det att få aktiveringsmailet?

Svar:
Under vardagar kommer du att få aktiveringsmailet inom
det närmaste dygnet.


Fråga: Jag har väntat längre än 2 dagar och har inte fått
något aktiveringsmail ännu, vad ska jag göra?


Svar:
Börja med att kontrollera ditt skräppostfilter, vissa e-post
klienter kan tro att det är spam mail.


Kontrollera att du registrerat rätt e-post adress och följt
instruktionerna här ovan.
Hittar du fortfarande inget mail så kan du
kontakta oss.

Fråga: Jag har glömt mitt lösenord

Svar: Klicka på "Logga In" knappen uppe till höger och därefter på "Glömt lösenordet" och följ anvisningarna.

Fråga: Kan jag byta mitt lösenord själv?

Svar: Ja du kan själv byta ditt lösenord. Detta gör du
genom att klicka på länken som finns där du loggar in
uppe till höger på sidan som heter "Glömt lösenordet?"


Fråga: Jag har glömt mitt användarnamn.

Svar: Användarnamnet är alltid ert organisationsnummer
som tillhör den person eller företag som äger fordonet
T.e.x 123456-1234

Fråga: Jag kan inte boka taxameterbesiktning

Svar: När du bokar besiktningar skall du använda den linan som heter "Besiktning". Använd med fördel dagsvyn i bokningen så ser du bättre timmarna i scemat. Se bifogade bilder.

Fråga: hur ändrar jag eller avbokar en tid?

Svar: Vill du ändra eller ta bort en bokning går du in under menyn "Bokning/Mina aktiviteter" Observera att du behöver avboka besiktningstider senast 24 timmar före bokad tid. Detta för att vi ska ha möjlighet att ge tiden till någon annan.

 

Sök

Nyheter

2016-10-24 Öppettider Allhelgona

Öppettider Allhelgona 2016...

2016-03-21 Öppettider påsken 2016

Påsken är snart här och våra öppettider kan ni se nedan. Vi vill önska...

» Fler nyheter
PhilipsSWFHellaVDO DaytonThuleDräger
Om Företaget | Kontakta oss
©2016 Nordic Auto EL ABValiderad CSS 3 Validerad XHTML 1.0 Transitional